Minőségbiztosítás, fejlesztés
2017. jan. 23. 12:07:13

Minőségbiztosítás, fejlesztés

A Közép Európai Mediációs Intézet egyik kiemelt célja, hogy megteremtse a minőségbiztosítás lehetőségét a mediáció területén.

 

Miért fontos a minőségbiztosítás?

Az ügyfelek szempontjából azért fontos a minőségbiztosítás, mert ennek köszönhetően azonos és magas minőségű szolgáltatást kapnak a KEMI mediátoraitól, akik magukra nézve kötelezőnek tekintik a Közvetítők Európai Magatartási Kódexét, de ezen felül a KEMI saját etikai és minőségbiztosítási kódex kidolgozását tervezi. Célunk, hogy olyan dokumentum készüljön, mely iránymutatásul szolgálhat valamennyi Magyarországon tevékenykedő mediátor részére.

A mediátorok számára azért fontos a minőségbiztosítás, mert ezáltal egy elismertebb szakma képviselői lehetnek. Hazánkban a mediáció hagyományai a jelenben alakulnak, így ez a szakma még nem tud komoly múltat felmutatni. A mediátor szakma egy önálló szakma, mely professzinális körülmények között is folytatható tevékenység és ennek a feltételeit mielőbb meg kell teremteni Magyarországon is, mivel az alternatív konfliktuskezelés, vitarendezés olyan előnyökkel rendelkezik, melyek össztársadalmi hatása olyan mértékű, amely szükségessé teszi a szakma ismertebbé tételét. 

A KEMI által kidolgozott minőségbiztosítási-etikai irányelvek megjelenése 2017 tavaszán várhatók. 

Hozzászólás

Érdekes lehet számodara

KEMI online téli egyetem 2025. - mediátoroknak 30 kreditpontért

2024. nov. 8. 15:15:57

Témák: kiégés, énmárka építés és versenyképesség!

Az AI Használata a bíróságon kívüli vitarendezésben - első rész

2024. aug. 6. 11:28:08

Az AI technológiák alkalmazása különösen ígéretes a bíróságon kívüli vitarendezésben, ahol hatékonyabb, gyorsabb és költséghatékonyabb megoldásokat kínálhat a jogviták rendezésére.

Megalakult a KEMI Mesterséges Intelligencia Munkacsoportja

2024. aug. 6. 11:12:43

A Közép Európai Mediációs Intézet keresi a választ a mesterséges intelligencia nyújtotta kihívásokra